اطلاعاتی درباره انگشتر فیروزه نیشابور

جواهرات و سنگ های قیمتی

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


اطلاعاتی درباره انگشتر فیروزه نیشابور

ا

 

قدیمی ترین سنگ فیروزه ی جهان که به دست انسان تراشیده شده است از عمق ۵/۳ متری زمین در ۲۰ کیلومتری نیشابور کشف شد که بر روی کمربند اسکلت انسانی ۵۵۰۰ ساله قرار داشته است.

البته غیر از نیشابور در مناطق دیگری از خراسان مانند قوچان و کاشمر نیز معادن فیروزه وجود دارد.

 

انواع فیروزه:

انگشتر فیروزه نیشابور که در معدن استخراج می شود دو قسم است که به اصطلاح محلی یکی را خاکی و دیگری را سنگی یا ریگی می گویند.

نگین های انگشتر فیروزه نیشابور را غالبا می توان به وسیله نقاط و رگه های سیاهی که در پشت نگین وجود دارد تشخیص داد .

به سنگ فیروزه ای که دارای رنگ بسایر روشن باشد «چغاله» و آنکه رنگ کاملا طبیعی فیروزه ای داشته باشد «طفول» و اگر روی آن رگه های سیاه رنگ زیادی باشد فیروزه «شجری»گویند.

انگشتر فیروزه نیشابور خوب نباید نقاط سیاه وسفید داشته باشد لکن در اغلب فیورزه ها لکه های سفیدی وجود دارد که اکثر مردم نمی توانند آن را ببیند و فقط اهل خبره قادر به تشخیص آن هستند.

 انگشتر فیروزه نیشابور

نکاتی در مورد انگشتر فیروزه نیشابور:

انگشتر فیروزه نیشابور هنگامی که در رطوبت باشد جلای خاص خود را حفظ می کند و لذا بعضی از فروشندگان بی انصاف فیروزه ها را در داخل کوزه های پر از ماسه مرطوب می گذارند و بعد از چند مدت در معرض فروش می گذارند و مشتری با دیدن رنگ زیبایی که فیروزه پیدا کرده آنرا خریداری می کند لکن متاسفانه بعد از چند روز آن جلا و درخشندگی از بین میرود، و برخی نیز فیروزه های نامرغوب را باروغن چرب می کنند گرچه نخست آن را جلا می دهد و رنگ آن بیشتر دوام پیدا میکند لکن روغن باعث مرگ فیروزه می شود و لذا خریدار باید اندکی آن را در مقابل آفتاب قرار دهد واگر رنگ آن اندکی تغییر کرد نشاندهنده تقلبی بودن رنگ آن است

 

فواید سنگ فیروزه :

 

شادابی روح

تقویت چشم

سعه صدر

تقویت قلب

تسهیل امور

خواص و فواید فیروزه در لسان روایات

 

دفع فقر :

امام صادق (علیه السلام) :کسی که انگشتر فیروزه نیشابور در دست کند فقیر نمی شود و بی پول نمی ماند.

یاری وکمک در امور:

امیرالمؤمنین (علیه السلام): چهار انگشتر در دست داشته اند که یکی از آنها فیروزه بوده و حضرت آن را برای پیروزی در برابر مشکلات به دست می کرده اند.

سبب بالا رفتن دعا وتسریع در اجابت آن :

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله ) می فرمایند: که همانا خداوند به من خطاب کرد : ای پیامبر همانا من حیا میکنم از این که بنده ای در دستش انگشتر فیروزه باشد و دستش را به دعا بلند کند و من دعای او را مستجاب نکنم و دست خالی برگردانم.

اقرار سنگ فیروزه به ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام):

امام رضا (علیه السلام) فرمودند: اولین کوهایی که اقرار به ولایت حضرت علی (علیه السلام) کردند کوهای فیروزه ،عقیق و یاقوت بوده اند.

نام فیروزه در زبان عربی:

روزی مردی به خدمت امام کاظم (علیه السلام) رسید و در انگشت حضرت ، انگشتر فیروزه نیشابور دید . درحالی که آن مرد به انگشترخیره شده بود ، حضرت از او پرسیدند: می دانی نام این انگشتر چیست ؟ وی در پاسخ گفت فیروزه، حضرت به او فرمودند: نام آن در زبان فارسی است لکن در زبان عربی به آن ((ظفر)) به معنای پیروزی میگویند.

 

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع از خواص فیروزه به سایت زرسی مراجعه بفرمایید.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 102

تاریخ انتشار: پنج شنبه 20 تير 1398 ساعت: 15:13

برچسب ها : ,,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((جواهرات و سنگ های قیمتی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف